Gökhan İÇKİLLİ / SAMSUN, (DHA)- OYUNCU ve Senarist Necmi Yapıcı, 'Komedi yazmak için halkı iyi tanımak gerekiyor. Komedi biraz da zeka işidir. Zeka seviyesine göre herkese her espri komik gelmez. O yüzden bunun ortalamasını bulabilmek ve tüm salonu aynı anda aynı espriye güldürmek bir maharet işi. Herkes oyuncu oluyor ama komedyen olamıyor' dedi.
'Seksenler', 'Ayrılsak da Beraberiz', ve 'Kahpe Bizans' gibi yapımlarda yer alan oyuncu Necmi Yapıcı, hafta sonu Samsun'a gelerek Samsun Gençlik Platformu organizasyonunda çocuklar ve yetişkinlere oyunculuk dersi verdi. Ünlü oyuncu, komedi yazarlığı, oyunculuk disiplini ve sanal medya ilişkileri üzerine kendisine yöneltilen sorulara cevap verdi.
HERKES OYUNCU OLUYOR AMA KOMEDYEN OLAMIYOR
Komedi yazarlığının ve oynamanın zor bir alan olduğunu belirten Yapıcı, 'Kendi oynadığım oyunları da yazıyorum. 'Ayrılsak da Beraberiz' dizisinin 25 bölümünü ben yazdım. Senaristlik de yapıyorum. Genelde komedi yazıyorum. Komedi yazmak için halkı iyi tanımak gerekiyor. Yazılan şeye hakim değilsen komedi de iyi yazılmıyor. İnsan bilmediği bir şeyi yazamaz. Ben, herkesin ortalama aynı tepkiyi verdiği komediler yapmak istiyorum. Komedi biraz da zeka işidir. Zeka seviyesine göre herkese her espri komik gelmez. O yüzden bunun ortalamasını bulabilmek ve tüm salonu aynı anda aynı espriye güldürmek bir maharet işi. Herkes oyuncu oluyor ama komedyen olamıyor. Bu da çalışarak, üstüne kafa yorarak başarılabiliyor. Komedi oynamaktan çok zevk alıyorum, kendimi rahat hissediyorum. Ayrıca ülkemizde komedi ile başlayınca devamında da komedi geliyor. Onu kırmak istesen de sistem biraz onu engelliyor. Komedide herkes aynı şeye gülmüyor. O yüzden de herkesin güleceği bir espri yapmak gerçekten zor. Algılama ve zeka seviyesi farklı olduğundan zor. Dram o nedenle daha kolay. Herkes aynı duyguya ağlayabiliyor ama gülemiyor' diye konuştu.
Halka değer verdiğini ifade eden Yapıcı, 'Sanal medyada da samimi ilişkilerime devam ediyorum. Mesajlara geri dönmeye çalışıyorum. İnsanlarla iletişimde kalmayı seviyorum. İstanbul'da Marmaray'a binerim, metroya binerim, halkın içinde yaşamayı da seviyorum. Onların ilgisinden hiçbir zaman rahatsız olmuyorum. Halka değer veriyorum. Çünkü bizim değerimizi onlar belirliyorlar. Halk, bizim velinimetimizdir. O yüzden saygılı olmak lazım. Yaklaşmayı bilmeyen insanlar da var, rahatsız edici derecede. Onlara da gereken tepkiyi nazik bir şekilde gösteriyorum. Çünkü iletişim biraz beceri işi. Onlar beni tanıyor ama ben onları hayatımda ilk defa görüyorum. Birden samimiyet ile laubaliliği karıştıran izleyiciler olabiliyor. Onlara da nazik cevap vermeye çalışıyorum. Bu da işimizin gereği. Bundan rahatsız olmamak gerekiyor' dedi.
Söyleşi sonunda Samsun Gençlik Platformu üyeleri Necmi Yapıcı'ya Samsunspor'un kadına yönelik şiddete dikkat çekmek amacıyla hazırladığı özel forma hediye etti. (DHA)




